Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2008 13:40 - За познатите непознати и за непознатите познати
Автор: oddity Категория: Лични дневници   
Прочетен: 933 Коментари: 0 Гласове:
1



В йерархичната стълбичка на близостта познатите се нареждат някъде между всички останали и приятелите. Всъщност разделението е може би правилно: колкото по-близък е някой, толкова по-малко го познаваме. Непознат-познат-приятел са в низходяща градация по отношение на познаването. Абсурдно, нали? Винаги съм смятала, че някаква ужасна абсурдност (насмешливата ирония на оня горе) ме преследва неотклонно. Но пък едва ли съм толкова специална, че тя да се занимава само с мен. Значи мога да заключа малко по-общо за живота въобще. Често ми хрумват някакви ей такива идеи, разтърсващи установените порядки. Хубаво би било да можех да ги докажа, но не мога. Ще се надявам само някой не толкова посредствен ум като моя, да успее в недовършеното ми начинание. Всъщност напоследък съвсем нищо не мога да докажа. Даже нищо не мога и да кажа. Почвата под краката ми се разклаща... познание без знание в непознатото непознаваемо... И за един миг повтарящият се безреден ред рухва (винаги съм обичала тази дума – рухва - много е силна, превръща небостъргачи в пепел с едно мигване на окото). Рухва и после какво? Имаш пепел върху пепел и още малко пепел до пепелта... Можеш да съградиш отново каквото пожелаеш. Можеш ли? Можеш и като магаре да се къпеш в прахта. А можеш и да си заровиш главата в пепелта. Можеш да си изградиш свят от стереотипи за непознатите, които ще познаваш шаблонно и въображаемо, но ще познаваш сигурно и неопровержимо, стабилно, както пожелаеш, ако ти пука. Можеш да познаваш познатите си малко по-зле от непознатите, не толкова шаблонно, не толкова сигурно, не толкова стабилно и малко опровержимо, ако пожелаеш, както ти пука. Можеш да не познаваш приятелите си въображаемо, но не можеш да ги познаваш и реално, защото ти пука за всеки побелял косъм, а не можеш да ги проследиш до един, дори и да пожелаеш; съвсем опровержимо понякога и напълно рухващо на моменти... само на моменти, защото тези неща не стават всеки ден.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: oddity
Категория: Лични дневници
Прочетен: 369902
Постинги: 139
Коментари: 337
Гласове: 1120
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930